STRATEGI PEMASARAN PRODUK MULIA PADA PEGADAIAN SYARIAH HASANUDDIN KABUPATEN GOWA
DOI:
https://doi.org/10.55606/jass.v3i2.31Keywords:
Mulia, Pegadaian, Product, Marketing, StrategyAbstract
The research aims to determine the Marketing Strategy of Mulia Product at Pegadaian Syariah Hasanuddin and to find out the development of mulia product used by Pegadaian Syariah Hasanuddin in marketing mulia product.
The type of research used is a qualitative approach with data collection techniques in the form of interview guidelines and documentation to describe the results of observing reality and developing a theory of marketing strategies for Pegadaian Syariah Hasanuddin mulia product and the obstacles it faces.
From the results of the study, it can be concluded that the strategy used is literacy of the community and offers investment by way of gathering precious metals, promoting mulia product and providing discounts for advances and holding gold bazaar activities with payment transactions in cash or installments. The obstacles they face are that people’s harvest fail, some areas of the community lack knowledge about noble products and people are more interested in gold jewelry than gold bullion.
References
Wardiansyah W. (2020).Strategi Pemasaran Produk Mulia PT Pegadaian Syariah Unit Semangka Bengkul. (online). http://repository.iainbengkulu.ac.id/ didownloiad pada tanggal 20 Juli 2022
Mardia, M. dkk. (2021). Strategi Pemasaran. Yayasan Kita Menulis.
Aisyah, C. L., & Nirawati, L. (2021). STRATEGI BAURAN PEMASARAN (MARKETING MIX) DALAM MENINGKATKAN VOLUME PENJUALAN PADA INDUSTRI KERUPUK UD. ADAM JAYA. Jurnal Revolusi Indonesia, 1(6), 472-481.
Leli, M. (2019). Strategi Pemasaran Dalam Prespektif Islam. At-Tasyri'iy: Jurnal Prodi Perbankan Syariah, 2(1), 27-43.
Wijoyo, H. (2021). Manajemen Pemasaran. Insan Cendekia Mandiri.
Wirapraja, A. dkk. (2021). Manajemen Pemasaran Perusahaan. Yayasan Kita Menulis.
Musfar, T. F., & SE, M. (2020). Buku Ajar Manajemen Pemasaran: Bauran Pemasaran sebagai Materi Pokok dalam Manajemen Pemasaran. Media Sains Indonesia.
Shinta A. (2011). Fungsi Manajemen Pemasaran Menurut Para Ahli. (Online). https://lokerpintar.id/2022/04/18/ didownload pada tanggal 22 Juli 2022
Rukajat, A. (2018). Pendekatan penelitian kualitatif (Qualitative research approach). Deepublish.
Lubis AW. (2020)Strategi Pemasaran Produk Gadai Syariah di Sumatra Utara. (Online)http://repository.uinsu.ac.id/ didownload pada tanggal 22 Juli 2022
Rahman A. (2021). Strategi Pemasaran Produk Mulia pada PT Pegadaian Syariah Unit Telanaipura Kota Jambi.(Online).http://repository.uinjambi.ac.id/ didownload pada tanggal 28 juli 2022
Sugiyono.(2018:482). Metode Penelitian. (Online).
http://repository.stiewidyagamalumajang.ac.id/ didownload pada tanggal 28 juli 2022