Pick Up Strategy dalam Upaya Meningkatkan Intensi Menabung Pedagang di Pasar Gemblegan
DOI:
https://doi.org/10.55606/jppmi.v2i4.769Keywords:
Saving Intention, Pick Up Strategy, BankingAbstract
This study aims to increase savings intentions, especially for people who work as traders in the market by using a strategy, namely a pick-up strategy. The method used in this research is a qualitative method with an exploratory descriptive approach. .The results of the research show that the financial management of traders in the Gemblegan market is still relatively poor, so in this case banking agencies take a role so that people's needs can be met, namely by implementing a pick up strategy. Based on the results of interviews conducted with three traders, they stated that by implementing this strategy they felt their desire to save was getting higher and their needs were also helped by the results of implementing the pick up strategy.
References
Aini, Nur Ismawatul. 2022. “Pengaruh Layanan Jemput Bola dan Bagi Hasil terhadap Keputusan Menjadi Nasabah Tabungan Mudharabah dengan Religiusitas sebagai Variabel Moderasi di BPRS Lantabur Tebuireng Cabang Sidoarjo.” Kumpulan Skripsi UIN Sunan Ampel Tahun 2022, Surabaya: UIN Sunan Ampel.
Amin, L., Fauzi, A., Jaya, F., Hasanah, N., & Seituni, S. (2023). Sistem Jemput Tabungan Dalam Upaya Meningkatkan Minat Menabung Pada Nasabah Pasar Dan Sistem Bagi Hasil. Journal of Community Empowerment and Innovation, 2(3), 88-93.
Aziz, A. (2018). Pelaksanaan Produk Tabungan Dengan Sistem Jemput Bola Pada BMT AL Fataya Cabang Guguak Lima Puluh Kota. Kumpulan Skripsi IAIN Batusangkar Tahun 2018, Hlm. 34. FEBI Institut Agama Islam Negeri Batusangkar.
Betariatisna, A. (2019). Pengaruh Tingkat Perputaran Kas, Efektivitas Pengelolaan Hutang dan Tingkat Kredit yang Disalurkan terhadap Profitabilitas Bank Perkreditan Rakyat (BPR) Kabupaten Tabanan (Periode 2012-2016). JSAM (Jurnal Sains, Akuntansi dan Manajemen), 1(3), 242-282.
Izza, A. (2017). Peran historis perbankan dalam perekonomian Indonesia. Dinar: Jurnal Prodi Ekonomi Syariah, 1(1), 20-43.
Masruro, A. A., & Amriani, S. D. (2023). Sistem Jemput Bola Dalam Upaya Meningkatkan Minat Menabung Pada Siswa di Situbondo. J-ABDI: Jurnal Pengabdian kepada Masyarakat, 2(11), 6861-6866.
Rifa’i. Khamdani. (2019). Membangun Loyalitas Pelanggan. Yogyakarta: Pustaka Ilmu Grup Yogyakarta.
Siligar, M., & Hidayah, A. F. (2023). Strategi Jemput Bola Dalam Meningkatkan Minat Nasabah:(Studi Kasus Pada BPRS Metro Madani Cabang Kalirejo). Srikandi: Journal of Islamic Economics and Banking, 2(1), 45-54.
Umam, M., & Rufaida, R. (2019). Motivasi Menabung Nasabah Melalui Sistem Service Jemput Bola di BMT NU. Kabilah : Journal of Social Community, 4 (1).
Sulistiowati, M. (2020). Efektivitas Sistem Jemput Bola (Personal Selling) pada BPRS Mitra Agro Usaha Bandar Lampung. (Doctoral dissertation, IAIN Metro).
Widiyajayanti, N. (2014). Efektivitas Pelayanan Dengan Sistem Jemput Bola dalam Pengurusan IMB di Badan Pelayanan Perizinan Terpadu (BPPT) Tulungagung. Publika, 2(3).
Wijaya, A. H. (2022). Selubung Candu Gaya Hidup Digital. Jakarta: Validnews.id.
Wijaya, T., & Hikmah, S. N. (2018). Preferensi Wadhiah di Lembaga Keuangan Non Bank (Studi di Koperasi Syariah Nuri (KSN) Jatim Cabang Kalibaru. PROFIT: Jurnal Kajian Ekonomi dan Perbankan Syariah, 2(2), 73-84.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Krisnawati Krisnawati, Risda Frestiana, Rofifah Aisyah Luthfi, Susilaningsih Susilaningsih
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.