Pelatihan Kreativitas, Desain Berpikir, dan Pembuatan Media e-learning Inovatif Berbasis DI-VAKSIN (Digital, Visual, Auditori, Kinestetik, Sinkron) untuk Guru SMP Negeri 1 Sooko Mojokerto
DOI:
https://doi.org/10.55606/jppmi.v2i2.368Keywords:
E-Learning, Design, Visual, Auditory, KinestheticAbstract
E-learning media is very useful for teachers in supporting the teaching and learning process in the classroom. Apart from having to understand how to use various existing e-learning media, teachers can also design digital e-learning media that are adapted to student learning styles consisting of Visual, Audiotorial and Kinesthetic as well as Asynchronous and synchronous. E-learning media products designed from the results of teacher training are in the form of Android-based applications, consisting of Visual, audio, Kinesthetic menus, and all Materials. This application contains material and assignments on all subjects at SMP Negeri 1 Sooko, Mojokerto Regency.
References
Arsyar, Kartasa. 2011. Kreatif Mengembangkan Media Pembelajaran. Jakarta: Gaung Persada (GP).
Andrianto Pangondian, R., Insap Santosa, P., & Nugroho, E. (2019). Faktor - Faktor Yang Mempengaruhi Kesuksesan Pembelajaran Daring Dalam Revolusi Industri 4.0. Sainteks 2019, 56–60. https://seminar-id.com/semnas- sainteks2019.html.
Darmawan, Deni. 2012. Pendidikan Teknologi Informasi dan Komunikasi; Teori dan Aplikasi. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Narayana, I.W.G. 2016. Analisis Terhadap Hasil Penggunaan Metode Pembelajaran Synchronous Dan Asynchronous. Seminar Nasional Teknologi Informasi dan Multimedia 2016, STMIK AMIKOM Yogyakarta, 6-7 Februari 2016, 139-
Prasistayanti, dkk. 2019. Jurnal Teknologi Pendidikan Vol: 07/02 Desember 2019.
Online ISSN: 2622-4283, Print ISSN: 2338-9184
Purwati, Melin Ledi. 2021. Media Pembelajaran Digital Interaktif berbasis Adobe Flash pada Masa Pandemi Di Sekolah Dasar. Autentik: Jurnal Pengembangan Pendidikan Dasar, Vol.5, No.2, September 2021, ISSN 2548-9119
Pratiwi, Hartika dkk.2014. “Penerapan Model Visualization, Auditory, Kinesthetic ( VAK) dengan Multimedia untuk meningkatkan pembelajaran matematika tentang bangun ruang pada siswa kelas V SDN 2 Tamanwinangun Tahun Ajaran 2014/2015”. PGSD FKIP Universitas Sebelas Maret Surakarta,Volume 3, Nomor 3.1, hlm.319-325. Tersdia pada https://jurnal.uns.ac.id
Rusman. 2013. Belajar dan Pembelajaran Berbasis Komputer. Bandung: Alfabeta Sulistio, Andi, 2021. Peningkatan Prestasi Belajar Bahasa Inggris Melalui
Pembelajaran Jarak Jauh (PJJ) Dalam Penerapan Pembelajaran Sinkron Dan Asinkron Melalui Google Classroon, Google Meet Dan Aplikasi E-Learning
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Elfia Nora, Sopiah Sopiah , I Nyoman Suputra, Imam Bukhori
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.