Mengoptimalkan Penggunaan Teknologi Dalam Pendidikan Islam

Authors

  • Mardiah Astuti Universitas Islam Negeri Raden Fatah
  • Herlina Herlina Universitas Islam Negeri Raden Fatah
  • Ibrahim Ibrahim Universitas Islam Negeri Raden Fatah
  • Miftahur Rahma Universitas Islam Negeri Raden Fatah
  • Siska Salbiah Universitas Islam Negeri Raden Fatah
  • Ima Jumratus Soleha Universitas Islam Negeri Raden Fatah

DOI:

https://doi.org/10.55606/concept.v2i3.504

Keywords:

Use of Technology, Islamic Education

Abstract

This article on Optimizing the Utilization of Technology in Islamic Education was written with the aim of forming good morals and morals in individuals. This study was conducted using two methods, namely a qualitative survey and literature review through a review of previous studies whose subject matter is of course related to the title of this article. Character education is very important for someone, because good character will form a good and moral person. Character learning naturally forms a person's character based on what is learned, so that the character remains in it and even forms an identity in the future. In the current era of modernization, character education can be achieved through Islamic learning. So that someone even though living in the era of globalization can preserve Islamic values ​​that are rooted within him.

References

Arif, Mohammad. (2012). Teknologi Pendidikan. Kediri: IAIN Kediri Press.

Budiyono, A. (2019). Ruang Lingkup Teknologi Pendidikan. 15, 64–74.

Hasibuan, N. (2016). Pengembangan Pendidikan Islam Dengan Implikasi Teknologi Pendidikan. FITRAH:Jurnal Kajian Ilmu-Ilmu Keislaman, 1(2), 189.

Masjudin. (2020). Manfaat Media Teknologi Dalam Upaya Meningkatkan Prestasi Belajar Siswa Pada Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. 5(2), 32–44.

Miarso, Yusufhadi. (2008). Peningkatan Kualifikasi Guru Dlaam Perspektif Teknologi Pendidikan. Jurnal Pendidikan Penabur. Nomor 10, Tahun Ke-7 Juni 2008.

Novianti E, Fatkhia Alda Rizka, & Nuryana Zalik. (2020). Analisis kebijakan pembelajaran Jurnal Pendidikan Islam, 11(2), 201–211.

Nugraheny, A. R. (2020). Peran teknologi, guru dan orang tua dalam pembelajaran daring di masa pandemi. Peran Teknologi, Guru Dan Orang Tua Dalam Pembelajaran Daring Di Masa Pandemi, 7.

Rachmadonna Shinta Daulay, Hidayah Pulungan , Adelia Noviana, S. H. (2020). Manfaat Teknologi Smartphone Di Kalangan Pelajar Sebagai Akses Pembelajaran 19. 1, 29–43.

Salsabila, Unik Hanafiah & Niar Agustian. (2021). Peran Teknologi Dalam Pembelajaran. Islamika: Jurnal Keislaman dan Ilmu Pendidikan. Volume 3, Nomor 1, Januari 2021.

Pakpahan, R., & Fitriani, Y. (2020). Analisa Pemanfaatan Teknologi Informasi Dalam Pembelajaran Jarak Jauh di Tengah Pandemi Virus Corona Covid-19. 4(2), 30–36.

Downloads

Published

2023-07-31

How to Cite

Mardiah Astuti, Herlina, H., Ibrahim, I., Miftahur Rahma, Siska Salbiah, & Ima Jumratus Soleha. (2023). Mengoptimalkan Penggunaan Teknologi Dalam Pendidikan Islam. Concept: Journal of Social Humanities and Education, 2(3), 28–40. https://doi.org/10.55606/concept.v2i3.504