Pengaruh Persepsi Harga dan Kualitas Pelayanan Terhadap Minat Pembelian Pengguna RedDoorz Tasikmalaya
DOI:
https://doi.org/10.55606/jimas.v2i4.644Keywords:
Perceived Price, Service Quality, Purchase Intention.Abstract
This study aims to identify and analyze the effect of price perceptions and service quality onpurchase intention (a survey of RedDoorz Tasikmalaya company users). The method used in this research is causality with a quantitative approach. With a research sample of 49 Users of the Tasikmalaya RedDoorz Company. The data used is using primary data. The analytical tool used in this study is multiple regression using SPSS 26.0. The results showed that Price Perception has a very good rating classification, Service Quality has a very good rating classification while Purchase Intention has a Good classification for RedDoorz Tasikmalaya Company Users. Taken together, Perceived Price and Service Quality have a significant influence on Purchase Intention of Company Users of RedDoorz Tasikmalaya. Partially Perceived Price has a significant influence on Purchase Intention of Company Users of RedDoorz Tasikmalaya. Partially, Service Quality has a significant effect on Purchase Interest in RedDoorz Tasikmalaya Company Users.
References
Alma, Buchari. 2015. Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta
Angipora, M. P. 2015. Dasar-Dasar Pemasaran. Jakarta: PT. Raja Grafindo.
Persada.
Arikunto, Suharsimi. 2015. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik.
Jakarta : Rineka Cipta
Durianto, D., Sugiarto, & Liana. 2015. Inovasi Pasar Dengan Iklan yang Efektif. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.
Ghozali, Imam. 2018. Aplikasi Analisis Multivariat dengan Program IBM SPSS.
Edisi 7. Semarang: Penerbit Universitas Diponegoro
Herman. 2017. Manajemen Pemasaran. Bandung: Alfabeta.
Kotler & Armstrong. 2017. Prinsip-prinsip Pemasaran Jilid I. Jakarta: Erlangga.
Kotler dan Keller. 2018. Manajemen Pemasaran. Edisi 12. Jilid. 2. Jakarta: PT Indeks
Masilina. 2018. Pengaruh Persepsi harga, kualitas pelayanan dan Harga Terhadap Minat Pembelian Konsumen Cat Dulux Di Ud. Linda Telukdalam
Kabupaten Nias Selatan. JOM FE Vol. 1, No. 1 STIE NIAS
Muhammad. 2015. Manajemen Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta.
Olson dan Peter J. Paul. 2016. Perilaku konsumen dan strategi pemasaran. Edisi.
Sembilan. Buku 2. Jakarta: Salemba Empat.
Philip Kotler. 2018. Prinsip-prinsip Marketing Edisi Ke Tujuh. Jakarta: Salemba Empat.
Pramono. 2015. Pertimbangan Dalam Membeli Produk. Barang Maupun Jasa.
Jakarta: Intidayu Press.
Priyatno, Duwi. 2016. Belajar Alat Analisis Data Dan Cara Pengolahannya Dengan SPSS. Yogyakarta : Gava Media.
Purhantara, Wahyu. 2015. Metode Penelitian Kualitatif untuk Bisnis. Edisi pertama. Yogyakarta: Graha ilmu
Riduwan. 2015. Rumus dan Data Dalam Analisis Statiska. Cet 2. Bandung: Alfabeta.
Singarimbun, Masri & Sofian Effendi. 2015. Metode Penelitian Survei, Jakarta: LP3ES.
Sudaryono. 2016. Manajemen Pemasaran Teori dan Implementasi. Yogyakarta:
C.V. Andi Offset.
Sugiyono. 2017. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D.
Bandung: Afabeta.
Sugiyono. 2018. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D
Bandung: Alfabeta
Suliyanto. 2015. Ekonometrika Terapan : Teori dan Aplikasi dengan SPSS.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Nabila Annisa Fitri, Arga Sutrisna, Barin Barlian
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.