Meningkatkan Kreativitas Generasi Muda Pematang Siantar Dengan Workshop Menjadi Konten Kreator Di Media Sosial

Authors

  • Hengki Mangiring Parulian Simarmata Politeknik Bisnis Indonesia, Pematang Siantar
  • Doris Yolanda Saragih Politeknik Bisnis Indonesia, Pematang Siantar
  • Henry Dunan Pardede Politeknik Bisnis Indonesia, Pematang Siantar
  • Poltak Pardamean Simarmata Sekolah Tinggi Akuntansi dan Manajemen Indonesia, Pematang Siantar

DOI:

https://doi.org/10.58192/sejahtera.v2i2.1207

Keywords:

Creator Content, Business Opportunities

Abstract

Content creator training conducted by the Indonesian Business Polytechnic in collaboration with the Simarmata Young Generation to increase young people's creativity. This activity aims to increase young people's knowledge of using social media to get various benefits. Activities are carried out in workshops accompanied by practices using Instagram and TikTok media as content media. Seventy youth participants from Pematang Siantar attended the action. The training continued enthusiastically because the speaker is an activist content creator on YouTube, TikTok, and Instagram. After the activity, an activity survey showed that 98% of the participants were very interested in the material presented and gained new knowledge about using social media for more positive things.

References

Bukit, N. (2021). Peran Konten Kreator Dinas Komunikasi dan Informatika Kabupaten Karo dalam Penyebaran Informasi melalui Media Sosial.

Febiansah, D. J., Syueb, S., Sufa, S. A., & Ratnasari, E. (2020). Studi Kasus Personal Branding Konten Kreator Pada Akun Twitter@ Brojabrooo. WACANA: Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi, 19(1), 92–108.

Kesuma, S., & Tamburian, D. (2021). Resepsi Remaja terhadap Konten@ BotakTikTok di Media Sosial TikTok. Koneksi, 5(1), 182–186.

Nurohman, D. A. (2021). KONTEN KREATOR: Cara Kreatif Menghasilkan Uang dengan Menjadi Blogger, Youtuber atau Tiktoker. Indonesia 8.

Rumondang, A., Sudirman, A., Sitorus, S., Kusuma, A. H. P., Manuhutu, M., Sudarso, A., Simarmata, J., Hasdiana, D., Tasnim, T., & Arif, N. F. (2020). Pemasaran Digital dan Perilaku Konsumen. Yayasan Kita Menulis.

Saktisyahputra, S. (2022). Manajemen Komunikasi Digital Perencanaan, Aktivitas dan Evaluasi Asosiasi Konten Kreator Indonesia dalam Meningkatkan Omset Bisnis UMKM. Abiwara: Jurnal Vokasi Administrasi Bisnis, 3(2), 151–167.

Simarmata, H. M. P. S., Simarmata, P. P., Saragih, D. Y., & Siagian, N. F. (2023). Pengaruh Video Influencer Di Sosial Media Terhadap Keputusan Pembelian Produk Perawatan Tubuh Pada Mahasiswa Politeknik Bisnis Indonesia. MAESWARA; JURNAL RISET ILMU MANAJEMEN DAN KEWIRAUSAHAAN, 1(3), 78–89. https://doi.org/https://doi.org/10.61132/maeswara.v1i4.93

Simarmata, J., Iqbal, M., Hasibuan, M. S., Limbong, T., & Albra, W. (2019). Hoaks dan media sosial: saring sebelum sharing. Yayasan Kita Menulis.

Tiara, G. (2021). Dramaturgi pengelolaan kesan konten kreator di media sosial Instagram. Akrab Juara: Jurnal Ilmu-Ilmu Sosial, 6(3), 14–24.

Downloads

Published

2023-08-10

How to Cite

Hengki Mangiring Parulian Simarmata, Doris Yolanda Saragih, Henry Dunan Pardede, & Poltak Pardamean Simarmata. (2023). Meningkatkan Kreativitas Generasi Muda Pematang Siantar Dengan Workshop Menjadi Konten Kreator Di Media Sosial. Sejahtera: Jurnal Inspirasi Mengabdi Untuk Negeri, 2(2), 186–193. https://doi.org/10.58192/sejahtera.v2i2.1207